1 - Présentation des recherches en cours : quinquennal 2012-2017
BRIQUET-DUHAZÉ S. (2014). Apprentissage, développement professionnel et enseignement de la lecture à l’école primaire.
Paris: L’Harmattan, Enfance, Éducation et Société.
BRIQUET-DUHAZÉ S., REZRAZI A. (2014). Résultat d’un entraînement en conscience phonologique chez des élèves en difficultés de lecture au cycle 3. Enfance, 2, p. 119-134.
[2013] Développement professionnel de professeurs des écoles débutants et enseignement de la lecture au CP : ouvrageBRIQUET-DUHAZÉ S. (2013). Développement professionnel de professeurs des écoles débutants et enseignement de la lecture au CP . Paris: L’Harmattan, Enfance, Éducation et Société
[2013] Training of School Teachers in West Africa: Remediation of Reading Difficulties through Training in Phonological Awareness and Letter Names : article de revueBRIQUET-DUHAZÉ Sophie (2013). Training of School Teachers in West Africa: Remediation of Reading Difficulties through Training in Phonological Awareness and Letter Names. FIRE: Forum for International Research in Education : Vol. 1: Iss. 1, Article 6, p.65-78.
[2013] Engagement in reading for pupils in difficulty aged 8, 9, and 10: Training phonological awareness and letter names : article de conférence scientifiqueBRIQUET-DUHAZE S. (2013). "Engagement in reading for pupils in difficulty aged 8, 9, and 10: Training phonological awareness and letter names". 18th European Conference on Reading, New Challenges-New Literacies, Jönköping, Suède, 6-9 août.