Laurent Moutet. Study of a Problem-Solving Activity Using the Extended Mathematical Working Space Framework. Advancing and Consolidating Mathematical Modelling, Springer International Publishing, pp.111-124, 2023, International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling, ⟨10.1007/978-3-031-27115-1_7⟩. ⟨hal-04081867⟩
Laurent Moutet. Professional Testimony: Construction and Analysis of a “Graphic Object” in a Physics Class in a 12th Grade Science Major. Joël Bisault, Roselyne Le Bourgeois, Jean-François Thémines, Mickaël Le Mentec, Céline Chauvet-Chanoine. Objects to Learn About and Objects for Learning 1, 1, Wiley, 2022, Online ISBN: 9781119902171 Print ISBN: 9781786306715. ⟨10.1002/9781119902171.ch5⟩. ⟨hal-03589558⟩
Laurent Moutet. The Extended Theoretical Framework of Mathematical Working Space (Extended MWS): Potentialities in Chemistry. Mathematical Modelling Education in East and West, pp.631-640, 2021, ⟨10.1007/978-3-030-66996-6_53⟩. ⟨hal-03211038⟩
Laurent Moutet. Le cadre théorique de l’ETM étendu: analyse d’une séquence utilisant la relativité restreinte. Jean-Marie Boilevin; Alain Jameau. Après les 10e rencontres scientifiques.. Actualité des recherches en didactique des sciences et des technologies, Editions de l'ARDIST, pp.249-268, 2021, 978-2-9577091-0-6. ⟨hal-03229421⟩
Laurent Moutet. The extended theoretical framework of Mathematical Working Space (extended MWS): Potentialities in physics. Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands. ⟨hal-02408955⟩
Laurent Moutet. Le cadre théorique de l’ETM étendu : potentialités en physique et en chimie. ETM6, Valparaíso, Chile: Pontificia Universidad Católica de Valparaíso., Dec 2018, Valparaiso, Chili. pp.207-218. ⟨hal-03195530⟩
Laurent Moutet. Le cadre théorique de l’ETM étendu : Analyse d’une séquence utilisant la relativité restreinte. EMF, Paris : IREM de Paris, Oct 2018, Gennevilliers, France. pp.433-440. ⟨hal-03195533⟩
Laurent Moutet (2018). Analyse d'une séquence d'enseignement de la relativité restreinte : l'apport du modèle de l'ETM étendu. Annales de Didactiques et de Sciences Cognitives, 23, 107-136. ⟨hal-03195485⟩