apprentissage, enseignement, besoins éducatifs particuliers, représentations sociales et attitudes, culture, épistémologie des sciences
Arneton, M. & Numa-Bocage, L. (2018). From Academic Performances and Learning In Mathematics to Transcultural Knowledge: An Example in the Cultural Environment of Martinique. S. Blackman & D. Conrad (eds.). Caribbean Discourse in Inclusive Education - Responding to Learner Diversity and Difficulties. Charlotte : Information Age Publishing Inc.
Arneton, M. (2016). Représentations de la diversité intranationale chez des chercheurs en éducation, analyse de productions scientifiques, Revista de Psihologia sociala, 38 (2), 35-44.
Arneton, M., Courtinat-Camps, A., Geay, B. & Bois, C. (2016). Intérêts et limites des suivis de cohorte pour comprendre les situations de handicap de l’enfant. Spirale – Revue de recherches en éducation, 57, 109-119. [https://spirale-edu-revue.fr/IMG/pdf/9_spi_57fr_arneton_et_al.pdf]
Arneton, M. (2014). Quels usages de l’analyse de données secondaires pour étudier le handicap ? In M. Thiel (Ed.), Les enjeux éthiques du handicap. Strasbourg : Presses Universitaires de Strasbourg. (pp. 227-240).
Arneton, M., Bourdelet, A. et Rachedi-Nasri, Z. (2014). Quand trois regards disciplinaires explorent des rapports parlementaires préparatoires à une loi. In Née, E. Daube, J.-M., Valette, M. & Fleury, S. (Eds) Actes 12ème Journées internationales d’analyse des données textuelles. Paris : JADT 2014. (pp. 45-56.) [http://lexicometrica.univ-paris3.fr/jadt/jadt2014/01-ACTES/04-JADT2014.pdf]
Arneton, M., Moktefi, A., & Allamel-Raffin, C. (2014). « The interplay between mathematical practices and results: On Karine Chemla’s “Observing mathematical practices as a key to mining our sources and conducting conceptual history: Division in ancient China as a case study ». In Soler, L., Zwart, S., Lynch, M. & Israel-Jost, V. (Eds.). Science After the Practice Turn in Philosophy, History, and the Social Studies of Science. New York: Routledge. (pp. 269-275).