[2014] Contrôle et régulation de la compréhension : l'acquisition de stratégies de 8 à 11 ans : chapitre d'ouvrage
Nardy, A., Bianco, M., Toffa, F., Rémond, M. & Dessus, P. (2014). Contrôle et régulation de la compréhension : l'acquisition de stratégies de 8 à 11 ans. In J. David & C. Royer (eds). L'apprentissage de la lecture : convergences, innovations, perspectives. Bern- Paris, Peter Lang
[2012] Impact of early code-skills and oral-comprehension training on reading achievement in first grade : article de revue
Bianco, M., Pellenq, C., Lambert, E, Bressoux, P., Lima, L. & Doyen, A.L. (2012). Impact of early code-skills and oral-comprehension training on reading achievement in first grade. Journal of research in reading, 35:4, 427-455. DOI: 10.1111/j.1467-9817.2010.01479.x
[2010] Early training of oral comprehension and phonological skills at preschool: the results of a 3 years longitudinal study : article de revue
Bianco, M., Bressoux, P., Doyen, A.L., Lambert, E., Lima, L., Pellenq, C., Zorman, M. (2010). Early training of oral comprehension and phonological skills at preschool: the results of a 3 years longitudinal study. Scientific Studies of Reading, 14(3), 211-246. DOI:10888430903117518.
[2010] La compréhension de textes : peut-on l’apprendre et l’enseigner? : chapitre d'ouvrage
Bianco, M. (2010). La compréhension de textes : peut-on l’apprendre et l’enseigner? in M. Crahay & M. Dutrevis (eds). Psychologie des apprentissages scolaires, (pp. 230-256). De Boeck.