I. Girault, C. d'Ham, M. Ney, E. Sanchez, and C. Wajeman (2012). Characterizing the experimental procedure in science laboratories: a preliminary step toward students experimental design. International Journal of Science Education, 34(6), 825-854.
T. De Jong, A. Weinberger, I. Girault, A. Kluge, (et al.) (2012). Using scenarios to design complex technology-enhanced learning environments. Educational Technology Research and Development, 60(5), 883—901.
I. Girault and C. d'Ham (2014). Scaffolding a Complex Task of Experimental Design in Chemistry with a Computer Environment. Journal of Science Education and Technology, 23(4), 514-526.
I. Girault et C. d'Ham (2015). Copex-chimie, un environnement numérique pour aider les élèves à concevoir une expérimentation de dosage spectrophotométrique. L'actualité chimique, 396, 44-46.
A. Berthet, C. d'Ham, I. Girault (2017). TitrAB : un logiciel pour apprendre à élaborer le protocole d’un titrage acido-basique. Bulletin de l'Union des Professeurs de Physique et de Chimie, 997, 999-1012.